یوسف زهرا(س)
نوشته شده توسط : هادی احمدی

 

خدایا!
اى مهربان‏ترین!
اى کاش اهل عالم مى‏دانستند که با آمدنت چه سعادتى به آنان روى خواهد آورد که نه چشمى آن را دیده و نه گوشى آن را شنیده است.
اى کاش مسیحیان عالم مى‏دانستند که مسیح، خود دلداده توست و براى ظهورت لحظه‏شمارى مى‏کند تا از آسمان فرود آید.
اى کاش کلیمیان جهان مى‏دانستند که نه تنها عصاى موسى و الواح تورات و انگشتر سلیمان، که تمام مواریث انبیا نزد توست.
اىکاش پیروان زرتشت این معنا را در مى‏یافتند که پندار نیک، گفتار نیک وکردار نیک، تنها و تنها در دوران طلایى ظهور توست که مجال بروز خواهدیافت.
اى کاش مسلمانان جهان، این کلام الهى را در کتاب آسمانى خویش باور مى‏کردند که: «بقیة اللّه‏ خیر لکم إن کنتم مؤمنین».
اىکاش لحظاتى با خویشتن خلوت مى‏کردیم و از خود مى‏پرسیدیم: آیا به راستىخداوند حکیم، این ولىّ معصوم خود را براى این آفریده است که قرن‏هاىمتمادى در پس پرده غیب بماند؟
اى کاش دست‏کم شیعیان ذرّه‏اى از غربتو مظلومیت تو را درک مى‏کردند. کاش به دنبال پاسخى براى این سؤال مى‏گشتیمکه آیا غیبت ولىّ خدا، سرنوشت محتوم و حکم تغییرناپذیر الهى است یا این ماهستیم که تا کنون او را نخواسته‏ایم؟ کاش متوجه مى‏شدیم که غفلت وخواب‏آلودگى ما، از علل اساسى در تأخیر ظهور حجت خداست.
اى کاش «هَلْمِنْ مُعین»ات را مى‏شنیدیم و تو را لبیک مى‏گفتیم، ولى افسوس که پرده‏هاىغفلت و معصیت، گوش جانمان را سنگین و ناشنوا ساخته است.
اى کاش بشراز لجاجت و خیره‏سرى در برابر آفریدگار مهربان خویش و حجت‏هاى او دست برمى‏داشت و در مکتب تاریخ مى‏آموخت که اگر عدالت امیر مؤمنان را برنتابد،ناچار به شقاوت حجاج‏ها تن خواهد داد.
هنوز دیر نشده است و فرصتهمچنان باقى است. بیاییم همه با هم براى ظهور موعود جهانیان دست به دعابرداریم: «اللّهم عجّل لولیّک الفرج».
اگر یک بار دیگر مى‏زیستم
اگریک‏بار دیگر مى‏زیستم، کمتر سخن مى‏گفتم و بیشتر گوش مى‏سپردم. ... دوستانم را به شام دعوت مى‏کردم، بى‏آنکه نگران لکه‏هایى که بر فرش افتادهیا مبلى که رنگ و رویش رفته است، باشم. اگر یک‏بار دیگر مى‏زیستم، «دوستتدارم»هاى بیشتر و «مرا بخشید»هاى بیشترى مى‏گفتم.
لیکن از هر آنچهگفتم مهم‏تر، اگر یک‏بار دیگر زندگى مى‏کردم، هر لحظه آن را در چنگمى‏گرفتم، به آن مى‏نگریستم. هر لحظه را زندگى مى‏کردم و هرگز آن را پسنمى‏دادم. ...
بر سر چیزهاى کوچک تا این حد برافروخته نشو. نگراننباش که چه کسى تو را دوست دارد و چه کسى بیشتر از تو مال دارد یا دیگرانچه مى‏کنند. بیا در عوض به آنچه خداوند به ما داده است، بیندیشیم. بیا هرروز به آنچه براى بهبود جسم و روان خود انجام مى‏دهیم، فکر کنیم.
زندگى کوتاه‏تر از آن است که بگذارى از کنارت بگذرد. ... زندگى تنها یک لحظه با ماست.
خدایا! مرا به خاطر شکایت‏هایم ببخش...
زمانى که ناشکرى کردم، به آرامى به من یادآورى کن...
از تو به خاطر آنچه برایم خواسته‏اى، متشکرم.



:: برچسب‌ها: مهدی , یوسف زهرا , موعود ,
:: بازدید از این مطلب : 340
|
امتیاز مطلب : 76
|
تعداد امتیازدهندگان : 24
|
مجموع امتیاز : 24
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 خرداد 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: